Portret & ProductFotografie Rehab Footwear FW16
fashion, home, photographyPortret & ProductFotografie Rehab Footwear FW16
Type & click enter
Categories
- No categories

Rehab Footwear
Sinds 2008 is Nederland een schoenenmerk rijker. Het jaar van Rehab Footwear, een uniek en onderscheidend schoenenmerk. Stoere ontwerpen voor dames en heren. Allen voorzien van een eigen signatuur. Elke schoenenlijn heeft een eigen karakter. Zowel de Classics, de Casuals, als de Addicts. Rehabs zijn herkenbaar aan de unieke ontwerpen en hoge kwaliteit. Vanaf het begin zijn wij betrokken bij het schoenenmerk.


Een nieuwe wintercampagne
We ontwikkelen de volledige stijl en verzorgen alle communicatiemiddelen voor het merk. Met meer dan 100 schoenen in de collectie, 200 landelijke verkooppunten en een eigen webshop is Rehab Footwear een waardig schoenenmerk in Nederland. In de loop der jaren groeit Rehab Footwear ook internationaal uit tot een professioneel schoenenmerk.
Voor de Addict wintercampagne 2016 vraagt Rehab Footwear Strack opnieuw om het concept en de uitwerking hiervan te realiseren. We gaan aan de slag!
Portretfotografie
Een nieuwe fotoshoot op de planning. Dit keer totaal iets anders dan we gewend zijn. We kiezen voor portretfotografie. Dit is een bewuste keuze. We willen het merk een gezicht geven.
Dit doen we door van verschillende modellen portretfoto’s te maken. Een dames-, zowel een herenmodel. Bovendien creëeren we op een gemakkelijke en relatief snelle manier veel content. De portretten combineren we met productfoto’s in dezelfde stijl. We beginnen met de portretten. In de studio van Strack natuurlijk.


Studio-strack
In de loop der jaren hebben we onze Strack-studio uitgebreid met professionele apparatuur. Verschillende flitssets, een kast vol reflectieschermen, fotografie-accessoires, achtergrondrollen, diverse ondergronden en een tas vol lenzen. Aan spullen geen gebrek bij Strack. Voor elke fotoshoot verzamelen we de juiste apparatuur.
Bij het begin beginnen. De belichting is het belangrijkste. Als je al een tijdje op onze website rondhangt zul je deze uitspraak misschien al een paar keer voorbij hebben zien komen. We maken dan ook echt geen grapje. De juiste lichtopstelling is essentieel voor het gewenste eindresultaat. Daarom beginnen we hier mee.
Een uitgebreide lichttest
In de studio doen we verschillende lichttesten, om er op de dag zeker van te zijn dat het licht klopt. Van tevoren verzamelen we door middel van een moodboard de sfeer die we willen uitstralen. Felle hooglichten gecombineerd met diepe schaduwen. Dit zorgt voor veel contrast. We werken met verschillende kleuren achtergronden. Donkere tinten. Voor een winterse sfeer. We creëren een klein lichtje op de achtergrond, maar zorgen ervoor dat de focus op het model ligt. We wisselen serieuze blikken af met vrolijke gezichten. Dit zorgt voor een speelse en toch stoere sfeer.


Productfotografie
Aanvullend ontwikkelen we de productfotografie voor de wintercampagne van 2016. Volledig in dezelfde stijl. In de fotostudio van Strack gaan we aan de slag. We gebruiken dezelfde kleuren. Opnieuw de donkere tinten. Door middel van een spotlamp, creëren we een mysterieuze omgeving. Genoeg licht zorgt ervoor dat de details van de schoenen goed zichtbaar zijn. Rehab Footwear is net zoals Strack een fan van macroshots. Naast de full-beelden schieten we daarom genoeg macrobeelden. De verschillende leersoorten en bijzonderheden van de schoenen brengen we op deze manier duidelijk in beeld. De productfoto’s, gecombineerd met de portretfoto’s zorgen voor genoeg afwisseling voor op de website en voor op social media.

