Menu

Huisstijl Ontwerp – Ortolanda The Radish Company

home

Huisstijl Ontwerp – Ortolanda The Radish Company

Ortolanda, the radish company

Cornelissen Fresh Food, Coolbergen BV en Ortolanda, allen gespecialiseerd in het produceren en leveren van radijs. Drie bedrijven, drie namen, drie locaties, één doel: topkwaliteit radijs leveren. Waarom niet verder onder één gezamenlijke naam, als één merk?

In 2017 nemen zij de stap. Zij bundelen hun expertisen en vervolgen hun samenwerking onder de gezamenlijke naam ‘Ortolanda’. Met een dosis passie, meer dan 50 jaar teeltervaring en in het bezit van 400 hectare grond, niet zomaar een radijsteler. Zeker niet zomaar een radijsteler. Jaarrond mogen zij zichzelf de grootste radijsleverancier van Europa noemen. Niet voor niets is de pay-off geworden: The Radish Company.

Een nieuwe huisstijl

De naam is bekend, de pay-off staat vast. Tijd voor een nieuwe huisstijl. Pull position, specialist op het gebied van organisatie en verkoopondersteuning in de tuinbouwsector, bepaalt samen met Ortolanda de naamgeving, de strategie en de communicatiemiddelen. Nu nog op zoek naar een ontwerpbureau. Zij benaderen Strack.

We beginnen bij het begin, de huisstijl. Een voorwaarde is om de drie kleuren uit de Italiaanse vlag te gebruiken. Hier kunnen we wel iets mee. We ontwerpen een logo. De kleuren rood, groen en wit vormen de basis. We kiezen bewust voor een ronde vorm. De vorm van een radijs, de vorm van twee families die samensmelten en tevens de ‘O’ van Ortolanda.

Duidelijk en herkenbaar

De typografie houden we basic. Duidelijk en herkenbaar. De randvoorwaarden van een huisstijl vinden wij. De pay-off zetten we groot neer. We wisselen de kleuren rood en groen af en combineren deze kleuren met veel wit. De huisstijl is op deze manier flexibel te gebruiken in elk ontwerp.

In onze ontwerpen houden we rekening met de trends en ontwikkelingen van nu. Zo is een belangrijk aspect op dit moment social media. In ons ontwerp kiezen we er daarom bewust voor om het logo zo vorm te geven dat deze voor alle social media goed te gebruiken is.

Content creëren

Content, content en nog meer content. Daar draait het tegenwoordig allemaal om. Wat wij bij Strack vooral belangrijk vinden, klopt het? Past het bij het merk? De content moet visueel kloppen en aansluiten bij de identiteit van het merk. Aan de hand van deze middelen bepalen we de benodigde content. Volledig passend bij het merk Ortolanda.

Productfotografie

Als eerste op de planning: productfotografie. Al snel hebben we een koelkast vol verse bosradijs, losse- en gekopte radijsjes. Oftewel, we kunnen aan de slag. Dat is trouwens het leuke aan werken voor verschillende merken. Zo heb je een kantoor vol schoenen en zo staat het vol met radijs. Een leuke afwisseling. In de studio van Strack is alles mogelijk. En nog makkelijker, de studio is altijd beschikbaar.

Een donkere omgeving vormt het decor voor de productfotografie van Ortolanda. Een tikkeltje mysterieus met een rauw randje. De juiste lichtopstelling zorgt hiervoor. Een spotje op de radijs gecombineerd met backlight.

Fotografie op locatie

We reizen af naar Oude-Tonge in het zuid-westen van het land, bezoeken een dagje het zuidelijke Melderslo en vertrekken voor een paar dagen richting Borgo Grappa in Italië. We werken aan de hand van een shotlist. Vooraf samengesteld in samenwerking met Pull Position en Ortolanda.

Met meerdere koffers apparatuur op zak, gaan we op pad. Flitssets, reflectieschermen, camera’s en natuurlijk de juiste lenzen. We doorlopen alle stappen. Van het vrezen, zaaien en oogsten tot het inpakproces. Indrukwekkend om te zien dat elke locatie weer totaal anders is. Vooral het verschil van Nederland en Italië is enorm. Zo wordt in Nederland de radijs met machines geoogst, terwijl in Italië dit met de hand wordt gedaan. Aan ons de taak om dit op beeld vast te leggen.

De juiste lichtopstelling

We bepalen de juiste hoeken en bekijken per locatie of we moeten bijflitsen of niet. Bewust wisselen we veel af met de scherptediepte. Scherptediepte? Jazeker! Dit bepaalt de hoeveelheid scherpte in een foto. Bij Strack zijn we stiekem wel fan van een kleine scherptediepte. Een klein detail is scherp en de rest is lekker blurry. Daarnaast is het praktisch gezien goed te gebruiken in combinatie met teksten. Op bijvoorbeeld de website.

Naast het proces van de radijs, fotograferen we ook een selectie van de medewerkers van Ortolanda. Door middel van de juiste lichtopstelling en de juiste positie, zorgen we voor professionele portretfoto’s.

Video op maat

We reserveren een dag in de studio van Strack. Tijd om aan de slag te gaan! We maken gebruik van veel slomo beelden, gecombineerd met macro-shots. Een mooie combinatie. We wisselen bosradijs af met losse radijs in verschillende hoeveelheden.

En we maken gebruik van water. Veel water. Voor een frisse uitstraling. Door de donkere omgeving en de keuze van de muziek, creëren we een mysterieuze omgeving. De focus ligt volledig op de radijs.

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!